Skip to content

Definiranje čovječanstva

Piše: Elizabeth Hughes Jovanović, Foča Ja sam stranac. A kada neko živi kao stranac postoji dvojnost koja postaje sastavni dio njegovog razumijevanja okruženja u kojem se nalazi. Kako biste nadvladali prirodnu želju da vidite svakoga oko sebe kao “njih” nasuprot “mene”, počinjete uokvirivati sve u kontekst koji vam omogućava da vidite sličnosti u razlikama. Počinjete uviđati da se ljudi ponašaju na sličan način bez obzira na to gdje žive. Ovom…

Gdje je mir?

Piše: Rejhana Halilović, Sarajevo Bila je to 2002. godina. Sva sretna što polazim u školu, što ulazim u novi svijet. Dok sam sa mamom čekala u redu da preuzmem školsku knjižicu, jedan od prisutnih roditelja se obratio učitelju, i od cijele rečenice koju je rekao ja sam samo ovo zapamtila: ”…ovo su naša poslijeratna djeca”. U tom trenutku sam se zaista osjećala posebno, pomislila sam: ”Jao pa sa kakvim ushićenjem…

Kultura mira: utopija ili realna mogućnost?

Piše: Selma Alispahić, Sarajevo Često čujemo da se ideje o potpunom ostvarenju kulture mira označavaju kao „utopijske“. Ljudi nisu savršeno „dobri“, prema tome, mir kao „apsolutno stanje“ nije moguć. Međutim, ako proglasimo apsolutni mir za samo nerealističnu ideju ili ideal koji je zbiljski nedostižan i kojem možemo samo da se manje ili više približavamo, utoliko od ideje kulture mira unaprijed odustajemo i sebi oduzimamo mogućnost da je ostvarimo. Drugim riječima,…

Kultura sjećanja – kapija izgradnje mira

Piše: Merima Muhić, Živinice Nakon što sam završila i posljednju cjelinu Male škole za izgradnju mira, bila sam preplavljena emocijama i novim znanjima. Mnogo toga je uvijek bilo prisutno negdje u pozadini uma, ali slušati predavače kako to oblikuju na prikladan način i u tačne teorijske postavke mi je otvorilo oči na mnoge načine. Javila se i neka potreba da još više nego prije budem direktni učesnik u izgradnji mira….

“Protivim se nasilju jer kada nam se čini da je u službi dobra, to dobro je privremeno, a zlo koje učini je trajno.” – Mahatma Ghandi

Prije početka ovog online kursa, smatrala sam da će ovo biti samo jos jedna nova kolekcija informacija u mojoj glavi, možda će mi koristiti jednog dana međutim nisam smatrala da ću imati ikakvog značaja od nje kako bih je upotrijebila u praksi. Kao i većina mladih koji nisu svjedočili ratu koji se dešavao u našoj zemlji, živimo u takvom društvu gdje nesvjesno nosimo teret ljudi koji su to preživjeli, ali…

Uloga medija i društvenih mreža u izgradnji mira

Da me neko prije dva mjeseca pitao nešto vezano za izgradnju miru između etničkih skupina, u Teinoj, Natalijinoj i mojoj domovini, vjerovatno bih se samo nasmijala jer naše drugarstvo ne poznaje probleme kojima je potrebno pomirenje. Iako sam svjesna činjenice da živim u postkonfliktnoj zajednici, čak i 20 godina nakon rata etnički podijeljenoj, nesvjesna sam potrebe za naučnom disciplinom o izgradnji mira koja se izučava na univerzitetima diljem svijeta objašnjavajući…

Ciparsko pitanje kroz odgovore Male škole za izgradnju mira

Kroz ovaj će osvrt na slučaj ciparskog sukoba biti primijenjena nekolicina koncepata obrađenih na predavanjima Male škole za izgradnju mira. Nadalje, koncepti poput statusa quo, zamrznutog sukoba, redefiniranja identiteta, dogovorenog pomirenja i javnog govorenja, koji su važni za pristup sukobima i rješavanje istih u svrhu izgradnje mira na čvrstim temeljima, bit će smješteni u kontekst samog sukoba između ciparskih Grka i Turaka te analiza, članaka i komentara autora koji su…

Kultura mira

KULTURA MIRA „Karakter čovjeka možeš procjeniti na osnovu toga kako se odnosi prema onima koji mu nisu od koristi.“  Goethe UVOD Počevši od prvobitne ljudske zajednice, nasilje je neizostavan faktor naše prošlosti. Naravno, nasilje postoji i između drugih jedinki iste vrste, npr. skupina ajkula koja je namirisala strvinu, kružeći oko iste i odmjeravajući jedna drugu, formiraju hijerarhiju tako da najmanja, ako ne želi umrijeti, jede poslijednja. Ali ovdje leži ključni…

Edukacija za mir: Još čuvam dijete u sebi

Dijete u meni je dugo vremena živjelo u uvjerenju da nema potrebe za edukacijom za mir. Neću lagati, dugo nisam uopće znala da postoji takva naučna disciplina i da se još izučava na univerzitetima širom svijeta. Čudno mi je bilo čuti da se govori o „izgradnji“ mira. Moram priznati da sam godinama živjela u uvjerenju da je mir u nama i da je on, kao dio našeg urođenog bića, nama…

SA MRŽNJOM SE NE RAĐAMO, MRŽNJA SE UČI

Porazno je da nakon dvadeset i nešto godina nakon završetka rata mi pričamo o miru i pomirenju. Porazno je da nakon toliko godina nismo uspjeli ukloniti razdor među nama. Porazno je za sva tri naroda naše lijepe Bosne i Hercegovine da,umjesto da se penjemo na veću razinu, mi se spuštamo na onu primitivnu. Potaknuta predavanjima „Male škole za izgradnju mira“ govorit ću o mržnji, nedostatku razumijevanja, tolerancije,neprihvatanja, odsustvu zdrave komunikacije,asertivne…

  • Unesite aktivnu e-mail adresu, koja će biti vaše korisničko ime na sspb.ba.
×